Ahad, 7 Jun 2009

doa untuk chenta hati

hari ini doa ku selepas solat asar agak panjang,tidak seperti biasa
aku berdoa untuk chenta kami
sekarang ini dilanda dugaan
si dia berada jauh dari aku
dalam jangkamasa agak lama
sebulan bagaikan bertahun
aku rindu dia

kami ade sedikit salah faham
tapi dibesarkan oleh hasutan syaitan
setakat ini aku lebih tenang
aku berdoa dan terus berdoa
aku berserah sahaja pada Allah Yang Maha Kuasa
aku rindu dia

ya,aku tahu dia marah sama aku
merajuk juga ada
aku sudah cuba pujuknya dari semalam lagi
pujuk dan terus pujuk
aku tidak seperti dulu lagi mungkin
hati cepat lembut dan marah hanya sekejap
kerna aku tak mahu gadoh yang meleret
aku harap dia pon sama
aku rindu dia

ya,mungkin aku yang salah tapi aku tak mahu lagi
saat aku putuskan untuk jadi kekasihnya
semua yang lama sudah aku buang
sentiasa cuba mahu jadi yang terbaik buat dia
hati aku hanya dia
chenta aku untuk dia
sayang aku pada dia saja

mungkin juga agak sukar untuk dia percaya sepenuhnya
tak ape, aku paham
aku masih sabar dan mencuba
rindu yang amat sama dia

4 ulasan:

Tok Mi berkata...

iYda dear,
Sediah Tok Mi membaca entri iyda. Memang adat dalam percintaan. Begitulah. Ada asam ada garamnya. Kalau tidak ada perselisihan, hubungan akan menjadi hambar, bagaikan laksa johor tak ada ikannya. Terpulang pada kita untuk menghadapinya.

iyda dear,pujuk rayu memang perlu untuk mengembalikan hubungan baik yang telah 'terguris', tapi kadangkala pujuk rayu bukan penawarnya. Andai kata pujuk rayu tidak berhasil, apa kata iyda biarkan keadaan reda dahulu. Biarkan kedua pihak bertenang dahulu. Percayalah pada takdir. Kalau jodoh tidak ke mana.
Jalan terbaik telah iyda lakukan, berdoalah dan terus berdoa. Tok Mi doakan hubungan iyda dengan teman itu akan berkekalan.

Salam dari Tok Mi
Bukit Jelutong

iYda Juhar berkata...

Tok Mi bace entri saye. Im so excited. Tenkiu Tok Mi. Tenkiu sangat.

Tenkiu atas nasehat Tok Mi. Doakan untuk saye yer.

:)

Tok Mi berkata...

Yes Iyda,
Saya akan include your blog as one of the blogs yang saya baca everyday, sama macam blogs my daughter, Jaja and my son Zahiril Adzim. never missed baca their blogs.
because sometimes ada perkara yang kita boleh share, pendapat kita, perasaan, kegembiraan, etc..
So, welcome to the group.

Bagaimana dengan 'chenta' hati? dah baik?.

ok for now. (Baru balik dari Labuan, ada lecture 2 hari)

Salam
Tok Mi

iYda Juhar berkata...

Tenkiu Tok Mi :)

Really appreciate that.